ساختمان چیلر تراکمی

بهترین هارا از ما بخواهید-با ما به روز باشید

ساختمان چیلر تراکمی

۱۹۳ بازديد

استراکچر و اجزای  چیلر تراکمی :

1-الکتروموتوربا روشن کردن الکترو موتور، میل لنگ کمپرسور به حرکت درمی‌آید حرکت دورانی میل لنگ باعث حرکت رفت و برگشت پیستون در داخل سیلندر می‌گردد در نتیجه گاز مبرد در کمپرسور چیلر تراکمی متراکم می‌شود.

2-کوپلینگ : جفت‌کننده محور الکترو موتور با محور میل لنگ کمپرسور است.

3-کمپرسورگاز خروجی از اواپراتور را متراکم کرده وارد کندانسور می‌کند.

4-لوله رانش: گاز خروجی از کمپرسور را به کندانسور هدایت می‌کند.

5-کندانسور: کندانسور چیلر تراکمی از نوع پوسته و لوله است در داخل پوسته گاز مبرد و در داخل لوله‌ها آب خنک جریان دارد . گاز داغ و متراکم توسط لوله وارد پوسته کندانسور می‌شود . به علت تماس با لوله‌های مسی حاوی آب خنک ، خنک شده به مایع تبدیل می‌شود و از پایین از طریق لوله خارج می‌شود . آب جریانی از طریق لوله وارد کندانسور شده و از طریق لوله خارج می‌شود. آب خروجی از کندانسور به برج خنک کن هدایت می‌شود تا پس از خنک شدن دوباره به کندانسور برگردد.

6-لوله خروج مایع مبرد از کندانسور

7-شیر سرویس کندانسور : برای بستن لوله خروج مبرد از کندانسور در مواقع سرویس و تعمیرات و توقف طولانی دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

8-شیر تغذیه ماده مبرد: برای شارژ سیستم استفاده می‌شود.

9-فیلتر درایر یا صافی رطوبت گیر: وجود مواد جامد و رطوبت در دستگاه تبرید موجب بروز اشکالاتی می‌گردد که برای جلوگیری آن از وسیله‌ای به نام فیلتر برای گرفتن مواد جامد و درایر برای گرفتن رطوبت موجود در سیستم استفاده می‌شود.

10-شیر برقی : که در صورت وصل بودن جریان الکتریکی مسیر عبور مایع مبرد را باز نگه می‌دارد این شیر برقی از ترموستات فرمان می‌گیرد.

11-شیشه رویت یا سایت گلاس : میزان تغذیه ماده مبرد در سیستم و همچنین وجود رطوبت بیش از حد را در سیستم مشخص می‌نماید.

12-اواپراتور : ماده مبرد پس از عبور از شیر انبساط وارد اواپراتور چیلر می‌شود و در داخل لوله‌های مسی تبخیر شده و به صورت بخار از اواپراتور خارج می‌شود. تبخیر در اواپراتور باعث سرد شدن آب جریانی در پوسته می‌گردد. آب سرد شده از محل بطرف هواساز و فن کویلها جریان می‌یابد و در برگشت از هواساز یا فن کویلها از محل وارد اواپراتور چیلر می‌شود.

13-شیر انبساط ترموستاتیک: که از دمای گاز خروجی از اواپراتور تأثیر گرفته مقدار ماده مبرد ورودی به اواپراتور را تنظیم می‌نماید.

14-لوله مکش: که گاز خروجی از اواپراتور از طریق لوله وارد قسمت مکش کمپرسور می‌گردد.

15-تابلو وسایل اندازه‌گیری و کنترل فشار : که مانومترهای فشار زیاد و فشارکم ، کنترل فشار کم و زیاد و کنترل فشار روغن روی آن نصب شده‌اند.

قیمت چیلر تراکمی :

چیلرهای تراکمی در صنایع امروز به دلیل مزایای فراوانی که دارند ازجمله ظرفیت سرمایشی در دامنه های متغییر از 10تن تا صدها تن ، جمع وجور بودن قالب کلی ، عدم تولید آلودگی زیست محطیی و... طرفداران بسیاری دارند. حال اینکه قیمت چیلر تراکمی از اهمیت بالایی برای صاحبان صنایع برخوردار است . عوامل گوناگونی در تعیین قیمت یک چیلر تراکمی دخیل می باشد. ظرفیت تولید سرمایش ، اندازه وابعاد چیلر ، نوع کمپرسور موجود درهر چیلر تراکمی ، متریال ببه کاربرده شده در قطعات چیلر ، تعداد قطعاتی که در استراکچر هر چیلر به کاربرده شده ، ضریب عملکرد چیلر و دلایل وعوامل گوناگونی بر قیمت چیلر تراکمیتاثیر می گذارد ، اما ما به عنوان یک تولید کننده به شما پیشنهاد می کنیم که تنها ملاک انتخاب چیلر تراکمی  را قیمت ندانید ، چیلری را انتخاب کنید که بازده بالایی داشته باشد ، از کیفیت بالایی بر خوردار باشد و هوچنین عمر مفید طولانی تری داشته باشد . اگر انتخاب یک چیلر تراکمی شما را دچار تردید نموده است بهتر است با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید 02166706377

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد