یونیت هیتر

بهترین هارا از ما بخواهید-با ما به روز باشید

یونیت هیتر

۱۹۱ بازديد

یونیت هیتر


یونیت هیتر Unit Heater  دستگاهی است جهت گرم کردن فضاهای بزرگ مانند سالن‌ها و کارخانجات و فضاهایی که نیاز کمی به هوای تازه دارند و یا هوای تازه آن ها به روش دیگری مانند فن هوارسان یا از طریق درب وپنجره تامین می‌شود کاربرد دارد.

یونیت هیترهای دیواری بیشترین کاربرد را در سالن های تولیدبزرگ ، سوله ها و سالنهای ورزشی با سقف بلند دارد. یونیت هیتر معمولاً هوای گرمی را که تامین می کند توسط آب گرم و یا بخار تولید شده که توسط بویلر یادیگ آب گرم موتور خانه تامین می کند، این روش یکی از مشتقات حرارت مرکزی می‌باشد ولی به جای سیرکولاسیون آب به داخل رادیاتورها و یا فن کویل ها درون کویل یونیت هیتر انجام می‌شود که توزیع گرما توسط باد بزن پشت کویل حرارتی دستگاه انجام می‌شود.

 یونیت هیتر آب گرم

اجزای یونیت هیتر


1-کویل یونیت هیتر: کویل با لوله‌ های پره دار که در داخل آن آب گرم، آب داغ یا بخار به عنوان حامل انرژی حرارتی جریان دارد. بر حسب نوع یونیت هیتر، کویل ممکن است صاف، مکعبی شکل، گرد و یا دایره‌ای شکل باشد. 

2-پروانه و یا فن یونیت هیتر: فن دمنده یونیت هیتر که معمولا بصورت پروانه آکسیال می باشد ازطریق به جریان انداختن هوا بر روی کویلهای دستگاه عمل انتقال حرارتی را که از طریق کویل گرمایشی ایجاد شده به فضای کاربری برعهده دارد.

3-  پره‌های جهت دهنده هوای خروجی (دمپر) : که به وسیله آن‌ها می‌توان هوای خروجی از یونیت هیتر را به قسمت‌های مختلف محط مورد نظر هدایت نمود.

4-کابین یا محفظه یونیت هیتر: که پروانه و کویل در داخل آن و پره‌های جهت دهنده هوا بر روی آن نصب می‌گردند.

یونیت هیتر ها بر اساس مولفه های  نوع سیال ، نوع پروانه ، ترتیب قرار گرفتن قطعات و محل نصب به چهار دسته تقسیم بندی می شو ند.


  

 

انواع یونیت هیتر از نظر نوع سیال:

  1. یونیت هیترآبی
  2. یونیت هیتربخار
  3. یونیت هیتربرقی

انواع یونیت هیتر از نظر نوع پروانه (فن):

  1. پروانه آکسیال یامحوری
  2. پروانه سانتریفوژ یاگریزازمرکز

انواع یونیت هیتر از نظر ترتیب قرار گرفتن قطعات:

  1. مکنده : که در آن هوا به وسیله فن از روی کویل مکیده می‌شود .
  2. دمنده : که در آن هوا به وسیله فن بر روی کویل دمیده می‌شود .

انواع یونیت هیتر از نظر محل نصب:

  1. یونیت هیترسقفی آویزی : در نوع سقفی آویزی جریان هوا می‌تواند افقی یا عمودی باشد
  2. یونیت هیتر دیواری : در نوع دیواری دستگاه بر روی دیوار نصب شده و هوا به وسیله هدایت کننده‌هایی به صورت افقی پخش می‌شوند.
  1. یونیت هیتر زمینی یا ایستاده :این نوع یونیت هیتر ها معمولا بصورت چرخ دار وقابل جابجای می باشند ور برای فضا های که نیاز به گرمایش موضعی دارند کاربرد دارند.

مزیتهای یونیت هیتر:

  • داشتن قدرت حرارتی زیاد
  • جاگیری کم مخصوصاً در مدل‌های دیواری و سقفی
  • توزیع بستر هوای گرم
  • سرعت زیاد در گرم کردن فضا

انواع مختلف یونیت هیتربا ظرفیت های گرمایش متنوع و بقیه دستگاه های سرمایشی و گرمایشی اعم از انواع دستگاههای هواساز , چیلر , ایرواشر،فن کویل و … متناسب با نیازهای هر پروژه و درخواست های مشتری و مطابق با استانداردهای روز دنیا درشرکت مهتاب گستر تولیدشده و با قیمت مناسب به فروش می رسند02166706377

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.