اهداف برج خنک کننده

بهترین هارا از ما بخواهید-با ما به روز باشید

اهداف برج خنک کننده

۱۷۰ بازديد

هدف برجهای خنک کننده :

 سوال مهم این است که چرا از برج های خنک کننده استفاده می شود؟ ابتدا باید بدانیم که  برج خنک کننده چیست ؟

اگر به پشت بام بیشتر ساختمانهای تجاری مرتفع یا حتی اطراف سایتهای صنعتی و نیروگاهها نگاه کنید ، در بالای این صنایع وساختمانها یک جعبه بزرگ با یک فن مشاهده خواهید کردکه به آن برج خنک کننده گفته می شود و هدف آنها انتقال گرمای ناخواسته از یک ساختمان یا فرآیند به بیرون از ساختمان یا فرآیند یا جو می باشد.

موقعیت برجهای خنک کننده پشت بام :

برای کمک به درک چگونگی عملکرد برج های خنک کننده ، بیایید به نمونه ای از یک برج خنک کننده معمولی که در یک ساختمان از نوع ساختمان شهری یافت می شود اشاره و دقت نماییم.

این برجهای خنک کننده به عنوان برجهای خنک کننده "باز" ​​یا "مرطوب" شناخته می شوند زیرا آب درون لوله های برج جریان می یابد ،واز طریق پاشش ونازل  از لوله (سیستم) خارج می شود و به طور عمدی داخل برج را خیس می کند تا باعث تبخیر و گرما شودآب قادر به ترک این مدار خواهد بود ، بنابراین به آن "باز" ​​گفته می شود بنابراین به دلیل وجود نازل های اسپری آب برای خیساندن قسمت داخلی برج "مرطوب" گفته می شود.

همچنین می توانید در این ساختمانها  برجهای خنک کننده "بسته" یا "خشک" را پیدا کنیداین نوع برجها آب کندانسور را اسپری نمی کند و آب همیشه در یک لوله آب بندی قرار می گیردبنابراین آب نمی تواند سیستم را ترک کند و به عنوان نوع "بسته" شناخته می شود.

برج خنک کننده آب گرم را از چیلر در دمای مثلاً 32 درجه سانتیگراد (89.6 درجه فارنهایت) دریافت می کنداین آب به عنوان آب خازن شناخته می شود زیرا در گرماگیر چیلر ، گرمای آن را جمع می کند.

برج خنک کننده باید این آب را تا حدود 27 درجه سانتیگراد (80.6 درجه فارنهایت) خنک کند تا بتواند به چیلر بازگردد و گرمای بیشتری را برطرف کند.

درک اساسی از نحوه کار آنها  :

هنگامی که آب کندانسور گرم وارد برج خنک کننده می شود ، در داخل بسته بندی پر یا همان پکینگها قطرات کوچک پاشیده می شود و این باعث افزایش سطح آب می شود و باعث از بین رفتن گرمای بیشتر می شود.

پنکه یا همان فن محوری برج خنک کننده در بالای برج خنک کننده هوا را از زیر برج بیرون می کشد و آن را به سمت بالا و خارج از قسمت اصلی حرکت می دهددر جهت مخالف که آب کندانسور گرم جریان دارداین هوا گرما را از برج خنک کننده خارج و به جو منتقل می کند.

انواع برج خنک کننده :

فرآیندهای صنعتی و ماشین آلات مقادیر زیادی گرما را تولید می کنند که حذف مداوم این گرما  برای عملکرد کارآمد ضروری استگرما باید به محیط برگردانده شود  و این امر از طریق یک فرآیند تبادل گرما انجام می شود که فناوری برج خنک کننده مسوول این امراست .

جالب است که علیرغم اینکه برجهای خنک کننده دستگاه های طراحی و تولید شده قرن بیستم هستند ، دانش در مورد آنها در واقع محدود استبرخی افراد حتی معتقدند برجهای خنک کننده منشأ آلودگی هستند ، اما تنها چیزی که آنها به جو رها می کنند بخار آب است.

پس از سالها توسعه این فناوری ، برجهای خنک کننده در انواع و اندازه های مختلف طراحی وتولید شدند . هر یک از این موارد در بار خاص قابل اجرا است ، توجه داشته باشید که با وجود طرح های مختلف ، عملکرد اصلی به عنوان اتلاف گرما از یک سیستم ساختمان یا فرآیندی به هوا از طریق تبخیر باقی می ماند .

  1. برج خنک کننده پیش نویس مکانیکی
  2. برج خنک کننده جوی
  3. برج خنک کننده پیش نویس ترکیبی
  4. برج خنک کننده با جریان هوا
  5. برج خنک کننده ساختمانی
  6. برج خنک کننده به لحاظ متریال وشکل ظاهر
  7. برج خنک کننده بر اساس روش انتقال حرارت

هر یک از اینها می تواند چندین برج خنک کننده را به همراه داشته باشدبه عنوان مثال ، طبقه بندی برجهای خنک کننده از نظر روش انتقال حرارت سه گزینه ارائه می دهد : برجهای خنک کننده خشک ، برج خنک کننده مدار باز و برج خنک کننده مدار بسته / برجهای خنک کننده سیال.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد